Minik bir detay neleri değiştirir?


Dün okula gelirken bir taksici, terbiyesiz bir şekilde yolumu aldı. Sadece benim değil, benim gibi sırada bekleyen 10 kadar arabanın da. Resmen, sanki dünyadaki tek cingöz oymuş gibi, üçüncü şeritten araya girdi. Ben ve diğer kuzu kuzu kurallara uyanlar da kurallara uyduğumuzla kaldık! Ben başladım söylenmeye:

“Terbiyesiz. sanki alemin bi akıllısı sensin. Hayvan” diye. Sonra arkada Ayça var diye frenledim kendimi. Sakinleşince de şöyle geçti aklımdan:

“Şimdi şoför camını aralasa, bana ‘abla hastam var, acil yetişmem lazım’ dese, tüm o söylediklerimi yutar; üstüne bir de vicdan azabı çekerdim” diye.

Minik bir detay, yapılan ek bir açıklama, konuya dair bir bilgi kırıntısı nasıl değiştiriyor olaya bakışımızı. Zaten bir dolu dizi de bu tema üzerine kurulmuyor mu? Önce Arap dünyasını, şimdiyse balkanları kasıp kavuran Binbir Gece’de “Aha bak, ne de olsa kadın, parayı görünce koynuma giriverdi” dediği kadının, lösemi olan oğlunun tedavisine para temin etmek için kendisine eyvallah dediğini öğrenince ana karakter Onur Bey pervane olmadı mı Şehrazat’ın etrafında?

Ya da yere göğe konduramadığımız insanla ilgili öğrendiğimiz yepyeni bir bilgi, mesela sevdiceğimizin bizi boynuzladığını öğrenmemiz, onun tu kaka olmasına yetip de artmıyor mu?

Bir veli gelmiş geçenlerde.  Özellikle anneler, çocuk yuvası işini yapabilmek için anne-baba olmak lazım diye düşünüyorlar. Halbuki değil. Neyse orasına girmeyeceğim.

Kardeşime sormuş “Sizin çocuğunuz var mı?” diye. Kardeşim, yok diyecek, veli de lafı “Senin bir çocuğun olsun, ben seni o zaman görürüm. Şimdi teoriden öyle atıp tutması kolay”a getirecek.

Ama umduğu gibi gitmemiş. Kardeşim üzgün bir ifadeyle: “Çocuğumuz olmuyor. Tedavi görüyoruz” demiş.

Veli önce bir afallamış, sonra başlamış kıvırmaya: “aman canım olsa bir dert, olmasa bir dert. Allah’ın takdiri” filan diye gevelemiş.  Planladığı voleyi de çakamamış.

İşte böyle, kesin yargılara varmadan, olayın önünü ardını, minik bir detayla olayın geleceği boyutu da tartıp biçebilmeli insan…

Biçebilmeli de onu tart bunu biç-böyle de anı nasıl yaşayacağız kardeşim?

Not: Yok yok üzülmeyin, kardeşim ve karısı şu an için sadece çocuk istememe haklarını kullanıyorlar!

Yorum bırakın