Ne demek şimdi bu?


Gündem o kadar baş döndürücü hızda değişiyor ki, ne anlatmaya kalksam hoop eskimiş kalıyor. Ben en iyisi geçen gördüğüm rüyayı anlatayım, artık hayra mı yorarsınız şerre mi siz karar verin.

Böye kovboy filmlerindeki gibi bir barda tek başıma oturuyorum. Arkamda bir grup insan masada sohbette. İçeriye İş bankası reklamındaki Cem Yılmaz ve yancısı kılıklı iki madrabaz girip, o masaya yaklaşıyor. Diyorlar ki: “Şimdi sizden para alacağız ve gözünüzün önünde bunu 2 para yapacağız.” Millet de çıkarıp cebinden son kuruşuna kadar adama veriyor. Bir iştahlı, bir hevesliler.

Ben önce hiç oralı olmuyorum, önümdeki şeyle ilgileniyorum. Sonra içim içimi yiyor, göz göre göre düdükleyecek garibanları” diyorum. Sus sus nereye kadar, diye bir kalkıyorum ayağa, arkama dönüp bir höykürüyorum ortaya: “Ulan” diyorum (hepiniz oradaydınız diyesim geliyor niyeyse, ama demiyorum. Kendimi tutuyorum.) “biriniz de sormuyorsunuz sen niye paramızı ikiye katlayıp bize kıyak yapacaksın ki? Anam mısın, babam mısın? Ya da meleksin de ben mi anlayamıyorum. Madem böyle bir yeteneğin var, geç köşene, kendi paranı ikiye katla dur.Ne böyle izbe köşelerde gezip millete iyilik yapıyorsun?”

2 madrabaz gak guk deyip sıvışıyor. Masadakiler “aaaaa” “ooooo” diye bana bakıyorlar. Öyle hafifliyorum ki.

Sonra sabah gelirken, radyoda şu ortalığa saçılan tapeler, gizli telefon kayıtları haberlerini dinliyorum. Başbakanımız demiş ki: “Köşkü bile dinlemişler. Yasal değil. Özel hayatın gizliliği ihlali…” felan.

Yahu eyvallah yasa dışı yapılmış dinlemeler tamam.Hiç hoş değil, özel hayata saygı duyulmalı filan hepsine amenna. Ama o konuşanlar siz misiniz, değil misiniz? İşin o yönüne hiç dem vurmayıp, “Sümme haşa bunlar biz değiliz. Taklit yapılmış, bilgisayar marifetiyle sesle oynanmış” demediğinize göre, sizsiniz.

Ve bu konuşmaların içerikleri sebebiyle, hadi ceza almayı filan geçtim, yüzünüz kızarır azıcık utanma hisseder misiniz? Kulu geçtim yaradana tövbe eder misiniz?

Ben sadece rüyalarımda değil, gerçek hayatta da hafiflemek istiyorum.

Hatta dolambaçlı demiş olsam bile biraz hafifledim galiba.

One thought on “Ne demek şimdi bu?

  1. Hayırlara gelsin.Biraz da olsa hafiflediysen rüyan hayırlı olmuş bile.Tek yorum da benden gelmiş olsun böylece.

Bir Cevap Yazın

