Fareler ve İnsanlar


Geçen gün mutfakta uğraşırken, baktım tezgahın üzerinde bir mektup

Mektubu açınca, içinde bir kız çocuğu ve iki farecik gördüm. Kafamı kapıya doğru çevirince gözlüklerin arkasından endişeyle bakan Ayça-sultanla göz göze geldik.

Pazartesi günleri okulda oyuncak günü. Pazartesi sendromunu kolayca atsınlar diye, herkes evden bir oyuncak getiriyor ve onu arkadaşlarıyla paylaşarak oynuyor. Yumuşak, peluş oyuncakları çok seven Ayça, o gün Zeynep’in getirdiği fareciklere vurulmuş, hatta çantasına atıp getirmiş. Söylediğine göre, çok beğendiği için Zeynep “Bunlar senin olsun.” demiş ve vermiş.

Ben “Zeynep öyle demiş olsa da annesinden izin almadan böyle bir şey diyemez. Bir gün misafirimiz olsun, yarın sahibine götürürüz” deyince, göz yaşları sel oluverdi. Beni ikna için Zeynep’in çok kötü baktığına, hiç banyo yaptırmadığına dair hikayeler anlattı durdu.

Baktı göz yaşları prim yapmıyor, bu sefer mektup yöntemini denedi.

Hiç bir annenin yukarıdaki mektuba kayıtsız kalabileceğini sanmıyorum. O noktada ne yapıp edip o fareleri almaya zaten karar vermiştim.

Ancak gece odasında, yatmadan hemen önce alacakaranlıkta kolunu havaya kaldırıp, bir şeyler mırıldanıp sonra yukarıya doğru üflediğini gördüm. Sonra fareciklere sarılıp, yattı. Ben de başucuna gidip ne yaptığını sordum.

Başta söylemek istemedi, söylerse gerçekleşmezmiş. Ama sonra ileri konuşturma tekniklerim karşısında çözüldü: ablasından öğrenmiş, kendisine bir dilek kurdelesi bulmuş. Olmasını istediği şeyleri, bunu ovuşturarak dileyip yatarsa olacağına inanıyor.

O farelerin kendisinin olmasını dilemiş. Böylece alma kararım katmerlenmiş oldu.

Zeynep’in fareleri özel izinle 2 gün daha bizde kaldı. Biz de o sırada tüm oyuncakçıları talan ettik aynısından bulmak için. Sonunda Türkiye’de o modellerin satılmadığı ortaya çıktı.

Fare ararken, gördüğümüz dalmaçyalıya vuruldu bu kez. Ve farelere duyduğu aşkı unutuverdi.

Bir çocuktan alınabilecek 3 önemli hayat dersini siz de benim gibi yukarıdaki hikayeden aldınız mı?

Yoksa ben size hazır lop liste mi vereyim?

3 thoughts on “Fareler ve İnsanlar

  1. :))))) Yine harika bir yazı olmuş. Çocukları seviyorum ne diyebilirim ki. Tabii unutmadan seni de çok seviyorum adaşım :)))

  2. Ders 1 – Çocuklar yeterince yaratıcı olurlarsa her istediklerini koparabilirler 🙂
    Ders 2 – Çocuklara kararlı davranırsan batıl inanç aşılayabilirsin 🙂
    Ders 3 – Çocuklar annelerinin zayıf yanlarını daha ana karnında öğrenirler 🙂
    Doğrusunu yaz da öğrenelim. Biz erkeğiz. Anlamayız annelik işlerinden 🙂

Bir Cevap Yazın

