Hooop Güm


Bu yukarıda görülen ucu uzayan tornavidayı bulan şahıs, eğer sağsa teşekkürlerimi, çoktan aramızdan ayrıldıysa da rahmet dileklerimi sunuyorum.

Geçen akşam Ayça ile okuldan çıktık. Bir elimle kek kemirip diğer elimle arabayı çalıştırmaya çalışıyorum! Sen anahtar elimden fırla, el freninin hemen yanındaki boşluğa kon!

Almaya yeltendim, parmağımı dokundurur dokundurmaz anahtar o boşluktan aşağı doğru süzüldü. Benim de sırtımdan soğuk soğuk terler süzüldü. El, çocuk eli, maşa, çubuk her bir şeyi denedik. (Bu noktada niye yukarıdaki tornavidanın mucidine methiye düzdüğümü anlamışsınızdır herhalde.)

Baktık olmuyor, kocama “gel bizi kurtar” diye telefon ettim. Beklerken, biz de bahçede diğer çocuklar ve onları almaya gelen anne-babalarıyla yerden yüksek oynadık! Takım elbiseli tiplerin bank üzerine tünemesi, Atatürk büstünün kaldırımına ilişmesi, en küçük çocukların mızıklaması gibi bir sahne getirin gözünüzün önüne! Halimiz epey komik.Yerden yüksek şöyle bir oyun: birisi ebe oluyor, diğerlerini ebelemeye çalışıyorlar. Ebeden kaçanlar yüksek bir yere çıktıkları anda ebelenmekten kurtuluyorlar. Falan filan. bol ciyaklı, koşturmacalı bir oyun.

Sonra kurtarıcımız elinde yedek anahtarıyla, etrafında ışıklı bir hareyle geldi bizi kurtardı.

Eve gelince de 3 kişilik bir heyetle bir operasyon düzenleyerek-Kaçakanahtaroperasyonu- yukarıda resmini gördüğünüz ucu uzayan mıknatıslı tornavidayla, anahtarı girdiği delikten çıkardılar.

Bu yazı daha komik olabilirdi. Ama merhametten maraz çıkaran birisi yazıyı yazarken fena halde sinirimi zıplattı. Bu yüzden de şevkim kaçtı.

En iyisi ben bir kaç teşekkür ederek, bu yazıyı noktalayayım. Hem bana da iyi gelir:

Bu yukarıdaki benim çantam. Hani şu içi karmakarışık olanlardan. Anahtarı, cep telefonunu bulmak için haşır huşur girişmek gerekir bu tip çantalara biliyorsunuz.

İşte bu modeli yapanlar, çantanın iç çeperine yukarıdan bağlı bir kanca yapmışlar. Oraya takıyorsunuz anahtarınızı. Gerektiğinde ipi çekerek tak diye anahtarı buluyorsunuz.

Aynı yukarıdaki tornavida gibi, pek faydalı, pek fonksiyonel,  pek incelikli bir zihnin ürünü! Bu tasarımı yapana-hatta bu tip ufak dokunuşlarla hayatımızı kolaylaştıran tüm tasarımcılara da teşekkür.

Bir teşekkür de geçen yazıda satır arasında söylediğim (ne satır arası yahu? açık açık başı kesik tavuk gibiyim dedim)  “bu aralar sıkışığım” mesajından vazife edinip yardım teklifiyle dönenler için! 3 çocuklu bir tanesi kendisi de çalışmasına rağmen yemek listesine göre yemekleri sabahtan yapıp göndermeyi teklif etti! Ataşehir’de oturan bir tanesi evlerindeki yardımcı kadını her gün 3-4 saatliğine okula göndereyim dedi. Bir tanesi gelip burada pişirmeye kalktı… “Aaaa çocuklarımız kim bilir ne yiyip içiyorlar? Pislik içinde mi oturuyorlar?” şakasıyla damarıma basan kuzenime ise sevgilerimi gönderiyorum:P Gel de bi işin ucundan tut!

Reklamlar

2 thoughts on “Hooop Güm

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s