Önümüzdeki Maçlara Bakıcaz


Tam “bitirdim” dediğinde, sil baştan döndün mü gerisin geriye?

Yetişemedin belki de koşturduğun yerlere ve senden öncekini almışlar işe.

Bir daha bakamazmışsın gibi mi geliyor, başkasının yüzüne?

N’apıcaz? Ağlıycaz, zırlıycaz…

Bi çilingir sofrası kurucaz,

Sonuçta “önümüzdeki maçlara bakıcaz”

 **

Yüzüne kapılar mı kapandı, sırların ortalığa mı saçıldı?

Yoksa değer veriyor sandıkların mı, döndüler sırtlarını?

Kayıp mı ettin geleceğe dair tüm umutlarını?

N’apıcaz? Ağlıycaz, zırlıycaz…

Bilemedin, bir iki tek atıcaz.

Sonuçta “önümüzdeki maçlara bakıcaz”

 **

Hasta mı oldu sevdiklerin, dönmediler mi gittikleri yerden?

Yerle bir mi oldu elini attığın her iş ya da kazık mı yedin en yakın bildiğinden?

Kafanın içinde dönüp duruyor mu “keşke”, “belki” ve “niye hep ben?”

N’apıcaz? Ağlıycaz, zırlıycaz…

Belki bir iki kadeh de parlatıcaz

Sonuçta “önümüzdeki maçlara bakıcaz”

Bir kısmınız için bu dizeler tanıdık. Ama eskileri de ara ara serpiştirerek koyuyorum ya hepsi bir arada dursun diye, bu da o kontenjandan yerini almış olsun. Üff zaten şu kasvetli yağmur çamur acayip kararttı beni. Hain bahar, yüzünü gösterip saklandı!

Meral Okay‘a da çok üzüldüm-tanımam etmem. Dün sabah radyoda duyduğumdan beri ara ara aklıma geliyor, geldikçe üzülüyorum. Çok gençmiş daha; biraz daha kalaydı demeden edemiyor insan, biraz daha kalaydı da biraz daha yazaydı biz ağzımızı ayırıp seyredeydik, kulağımızı kabartıp dinleyeydik, yüreğimizi biraz daha güldüreydik… 

Bir de bir yazı rastladım şans eseri hakkında, bir gazetede. Güya Meral Okay yüce ecdadımızı Muhteşem Yüzyıl’da uçkur düşkünü, kadın etkisinde kalan, ezik olarak gösterdiği için hak ettiği sona ulaşmış. Yazan kadın için yuh dedim;  bir insan evladı bu kadar mı kin dolu, bu kadar mı kalbi kabuk bağlamış olur? Bu kadar mı taraflı bakar olaya? Ve bir insanı-her kim olursa olsun- bir kalemde çamurlayıverme cüretini nereden bulur?

Kendim sinirlendim, sizin de sinirlerinizi bozmayayım.

Ölümün ardından yapılacak bir şey yok; n’apıcaz? Mekanı cennet olsun diyip, önümüzdeki maçlara bakıcaz.

4 thoughts on “Önümüzdeki Maçlara Bakıcaz

  1. Super bir şiir Esra’m
    Ama bu yazıyı okursa Meral Okay için yazı yazan, alkolik diye bir de sana bir guzel yazı yazar haberin ola 🙂
    Osmanlı nın ne olduğunu bütün dünya biliyor ama neyse, derin konulara girmeyelim. Devran dondu iste bu zamanda, insallah bize dogru da bir gun donerek gulumser

    • Vallahi ne derlerse desinler, burası benim dünyam; burada yorumları yayınlamak ya da yayınlamamak benim tasarrufumda. Diyeceklerini kendi dünyalarından kendi mecralarından duyursunlar.
      Ayrıca da Yaradan’ı yoksayıp, bir faninin bir diğerini yargılama, dindar, dinsiz, alkolik, tu kaka deme hakkını/cürretini nereden bulduğunu da anlayamıyorum ben. Mevlana’nın dediği gibi “Kardeşim sen düşünceden ibaretsin Geriye kalan et ve kemiksin Gül düşünürsün , gülüstan olursun Diken düşünürsün dikenlik olursun ”
      Şahsen ben gül düşünmeyi tercih ediyorum. Ayrıca, sırf Muhteşem Yüzyıl’dan bahsetmiyorum ben; İkinci Bahar’ı, Asmalı Konak’ı da ağzımı ayırıp seyretmiştim. Ruhu şad’olsun!

  2. Esra, cok begendim. Hem siirini, hem alttaki yaziyi. Keske biraz daha yazaydi da biz de agzimizi ayirip seyredeydik lafi da cuk oturdu. Benim de ilk aklima gelen seylerden biri “uleeen kim yazacak simdi Muhtesem Yuzyil’i!” olmustu. Bakar misiniz, kadin ölmüş, benim aklima ne geliyor. Koyun can derdinde, kasap mal derdinde. Tam yani!

Bir Cevap Yazın

