En büyük sorunum…


Bu, bizim komşunun boşalan aşure kabı.

Kendisi dün itibariyle 1 haftadır boş olarak tezgahımızda ikamet ediyordu. İçine ne koyup geri götüreceğimi bulamıyordum.Hem aile içi dengelerimiz açısından, hem de yeni yeni inşa olmaya başlayan komşuluk ilişkimiz açısından çok ince, çok özen gösterilesi bir mevzu benim için!

En münasibi tekrar aşure koymak, ama ben hiç aşure yapmadım ki? Hep yaptılar, ben yedim. Gözüm yemedi.

Kek desen, kabın şekli uygun değil, dilimleyip mi koyacağım? Yok.

Muhallebi, sütlaç çok baştan savma olur.

…diye diye aşurenin bize gelişinin üzerinden 2 hafta geçti.

Kabın geri gitmesi için, son tarih olarak bu pazarı belirledim. İçine koyup, kırıtarak götürmek için de; kabın anatomik yapısına en uygun ve benim en lezzetli ve gözü kapalı yaptığım şey olan “kısır” uygun göründü gözüme. Pazar günü zaten misafir gelecekti, birazcık fazla yapar-bir miktarını da komşuya götürürüm diye düşündüm.

Sonra misafirlerin gelemeyeceği ortaya çıktı. Benim kısır da yalan oldu. Yani yine yapabilirdim, de üşendim.

Derken bir mucize oldu, annem koca bir kap dolusu aşure getirdi. Ben de hemen annemden rica ettim: bir kısmını komşunun kasesine boşalttı; üzerini de nar ve cevizle süsledi. Bırakın pişirmeyi, kaba koymakta bile tek gıdım emeğim olmadan, aldım kaseyi indim 2 kat alta. Binbir teşekkür ve kabını alıkoyduğum için özürle komşumuza verdim.

1 haftadır kafamı kurcalayan en önemli meselem de böylece son bulmuş oldu.

Ben bu uyduruk meseleyi kendime dert ederken:

bize gelecek olup, son dakika iptal eden misafirlerimiz bebekleri düşük tehlikesi atlattığı için hastanede yatıyorlardı.

müdürümüz, 6 gün önce aniden kaybettiği eşinin hem ölümünün şokunu yaşıyor hem de 7’si için dua hazırlıklarını sürdürüyordu.

Kimbilir tanımadığım kimler ölümle, soğukla, açlıkla, hastalıkla dertleniyorlardı.

Sizin bu aralar en büyük derdiniz ne?

Peki bu gerçekten de BÜYÜK bir dert mi?

8 thoughts on “En büyük sorunum…

  1. Okurken kase içine direk “kısır” dedim. Esra’nın kısırı şahanedir, bilmeyenlere duyurulur :))

    Senin kap durumunu ablam da yaşadığı için annemin aşuresinin bir kısmını senin usul süsleme ile komşularına dağıttı. Annelerimiz olmasa!…

    Çok haklısın, sorun dediklerimiz böyleleri olsun. Bebek ve anneye şifa, ölen eş için de başsağlığı diliyorum.

    Bugün benim sorunum “balon”, acaba sorun mu?, o ayrı… 🙂

  2. Olguları durumları dahilinde değerlendirmeyi öğreneli çok oluyor.
    Bundan yıllar evvel, bizim mutfak böyle aktif çalışmazken ben de benzer bir sorun yaşamıştım ve çözümü kasenin içine bir paket çikolata koymakta bulmuştum. eminim beceriksizce yapacağım bir kurabiyeden veya kısırdan daha fazla mutlu etmişti evin çocuklarını.
    Bence asıl sorun komşu ilişkisine girip girmemeye karar vermekte…ki sen ilişkiyi bir kap aşure ile perçinlemiş görünüyorsun.

  3. Esra’cığım,bu tür sorunlar bizim yaşımızda yapılır.Sen şimdiden bunları dert ediyorsan…….iyi ki bizim yaşımıza geldiğini göremeyeceğim

  4. Hahhahhaaaa 🙂 ne kadar kasmissin kendini komsum yaa… Komsuluk iliskileri geregi bos donen kasenin ayibi olmaz. Ilahiii sana, yine cok guldum. Sevgiler.

Bir Cevap Yazın

