Yok Devenin Bale Pabucu-3 kere


Geçen gün bu sözün kocam tarafından bulunduğunu(!) açık ve seçik ifade etmiştim, o yüzden kendi malım gibi elimi korkak alıştırmadan bol bol kullanıyorum son günlerde. Niye mi? Niyesi aşağıda:

Önce 2012 ile ilgili kıyamet senaryoları dolandı ortalıkta. Şimdi ise ay yok yok yanlış görmüşüz, 2012’de tüm algılar açılacak, idrak dolu, aydınlanma dolu, mucizeler dolu bir yıl olacak dendi. Şahsen ben 2012’ye çeyrek kala, bu idrakları, aydınlanmaları ve mucizeleri yaşamaya başladım bile.

Geçenlerde metrobüsle karşıya geçiyorum, kapının yakınlarında bir yere çöreklendim. İçerideki yolcuları incelemeye başladım. Kiminle göz göze geldim dersiniz? Hani şu Ağustos gibi okula gelen Alman vatandaşı ama Türkiye aşığı Hans oğlu Jürgen Amca. Kendisi methimizi Almanya’lardan duymuş, 4 torunu için bizimle görüşmeye gelmişti. Giderayak da parasının  çarpıldığını, hiç yol parası olmadığını söyleyerek gözünü cüzdanıma dikmişti. (Hikayenin detayı için buraya tık.) Beni tanıdı mı bilmiyorum, ama hemen, öğretmen sözlü için çocuk seçmeye çalışırken, öğretmen onu seçmesin diye meşgul görünmeye çalışan öğrenciler gibi, gözlerini kaçırıp kafasını önüne eğdi. Ben ise dik dik bakmaya devam ettim. İçimde kalan küçücük acaba anlattıklarında samimi miydi şüphesi de uçuuuup gitti.

  ***

Sonra 2 gün önce her türlü meselemiz için imdaaat diye aradığımız, aşağıda da yorumlarını bolca gördüğünüz Azra’nın  kocası aradı:

“Esra” dedi, “sizin eski plaka ELA 53 müydü?”.

“Eveeet”

Gri Verso di mi?”

“Eveet”

“Araç burada. Küçükbakkalköy’de park halinde. Ben polise gidiyorum. Bana Ezine’de tutulan zabtı gönderir misin?”

Ve sağolsun, tüm olayı anlamakta direnen polislere, uzayıp giden bürokrasiye rağmen, meramını anlatıp aracı çektirtmiş. Bir hayır duası da kayıp aracın sahibinden alır artık!  (Bu olayı hatırlamak isteyenler de buraya bir tık)

***

Sonuncusu ise gözlerinizin önünde yaşandı, bilmem farkında mısınız?

Şimdi itiraf edelim, bu blog genelde körler sağırlar birbirini ağırlar şeklinde ilerliyor. Okuyucular, yorumcular hep benim yolumun bir yerlerde kesiştiği arkadaşlarım, tanışlarım, yakınlarım. Üyelere bakınca önceden tanışmadığım toplam 5 kişi vardı. Biri geyiğe dayanamayıp sanırım , püff yok olmuş! Ne ara bilmiyorum. 3’ü okuyor mu emin değilim, hiiiç sesleri çıkmıyor.

Yine bu 5’linin 1’i ise Selgin’in meşhuır doktorlar yazısı sayesinde Selgin‘i bulmuş, oradan da bana ulaşmıştı. Yabancı mabancı demedi, yorumunu da yaptı, beğenisini de belirtti. Ben de onu okumaya, hatta pratik ama süper lezzetli tariflerini uygulamaya başladım.. Malesef “heyoo, önceden tanış olmadığım bir okurum da var” böbürlenmem, 2 gün önce fısss sönüverdi. Koca yazımın içindeki hepi topu 7 harfli bir kelimeden (Ereğli) hareketle, Hande’nin, kocamın adını koyan Rahmetli Tuncay Amca’nın kızı olduğunu öğrenmiş bulunuyorum! Buna yuh devenin bale pabucu denmez de ne denir?(Hande de kendi bakış açısıyla bu olayı, daha da detaylı ve anlaşılır anlatmış.  İsterseniz buyrun bir de burdan okuyun. Tık)

Yazının ana fikri mi? 2012 beni korkutuyooooor!

One thought on “Yok Devenin Bale Pabucu-3 kere

  1. Allah iyiliğini versin e mi Esra! Ofisin ortasında beni kahkahalarla güldürdün… Neyse ki ofis arkadaşım bugün izinli… Artık koridordan geçen biri o anda benim kahkahamı duyduysa bile bilemem, kimse birşey belli etmedi. Şimdi gidip ben de olayın devamını yazıyorum…

Bir Cevap Yazın

