Sıfırcı Ela


Efendim Ela Hanım’ın resmi çok iyi olduğu için, sınıfından 4 arkadaşına onların isteğiyle resim dersi vermeye başlamış. Haftasonu öğrencilerine ödevler vermiş, dün de hafta sonu ödevini yapıp getirme gafletinde bulunan bir tanesinin resimlerini evde kontrol edip değerlendirdi.

Umarım Ela öğretmen olmaz, yoksa öğrencileri yandı!

Aşağıdaki 3 resmin başına yazdığı ana not. Şöyle diyor: “Deniz’ciğim, daha iyisini yapabileceğine eminim! Hata yazılarını oku. 3. resimde oku yazan yeri oku. Gayret göster.

Bu zavallı öğrencisinin ilk resmi. Gördüğünüz üzere “manzara resmi” konulu bu resimde tarih atılmış, kontrol edildi diye not düşülmüş. Öğretmenin değerlendirmesi ise şöyle:

“1.Hata: Dışlarını boş bırakma! 2. Hata: Şekillerin içinde boyayınca beyazlık bırakmamaya çalış!”

Aynı öğrencinin ikinci denemesine yorumlar ise şöyle: “1.Hata: Bulutları beyaz boya ile boya. Dışlarını boş bırakma 2.Hata: Son kalan ağaçlarda meyve yap. Ben yapıyorum. 3. Hata: Ağaçlara tavşan kovuğu yap.”

Sizi bilmem,”tavşan kovuğu” kısmında ben şahsen koptum!

Bu da son  resim. Burada Sıfırcı Ela iyice ortaya çıkmış: “Çok baştan savma olmuş. Deniz bu resim sana yakışmıyor.”“Sanat için sanat” felsefesini benimseyen değerli hocamızdan ders almak isteyen varsa; KAYITLARIMIZ BAŞLAMIŞTIR EFENİM!

5 thoughts on “Sıfırcı Ela

  1. Müthiş bir kız bu ya… Bizim üniversitede bitirme projesindeki jüri üyesi hocalar gibi vallahi, onlar bile yanında az kaldı.
    YAzılarınızın “hastasıyız”..
    Sevgiler,
    DGE

    • Resmi yapıp, eleştiri yağmuruna tutulan da adaşınız olunca; üniversite hocalarını anmadan geçememişsiniz:) Ama mimarlığın ödevleri de hocaları da pek meşhurdur, neyse ki artık çoook geride.
      O Ela cadısı çantasından bu resimleri alıp, fotoğraflarını çekip, buralara koyduğumu bilse beni de yolar ama neyse ki şu sıralar pek yoğun!

  2. Koptum ben Esra. Hani bizim evdeki çocukları Ayça öğrenci olmaktan bıktı diye sizin eve rotasyoner öğrenci gönderecektik ya, vazgeçtim. Çocuklarım okuldan filan soğurlar mazallah.Allah’tan Ela resim öğretmeni. Bir de matematik öğretmeni olsaydı ne olurdu acaba? Bu arada kaç gündür söyleyeceğim blogun yeni tasarımı pek şık olmuş, güle güle kullan. Ben de benimkini uygun bir şey bulursam değiştirmeyi düşünüyorum.

    • Ela’nın branşı belli değil, sınıf öğretmeni kıvamında. Müzik de veriyor, matematik de, İngilizce de, hatta bale, dans filan sınır tanımıyor. Kızım asla soğutmaz öğrencilerini. Kendisi tatlı sert öğretmen, bizim Yasemin Hanım gibi mesela:) Bir deneme dersi yapın derim ben.
      Bu tasarıma ben de bayıldım, brand new day aslında bahar dalı gibi bir şey ama kış ve sonbahar seçenekleri de var. Soğuk diye birden bahara geçmeyelim dedim. Gerçi anneme nasıl buldun diye sordum, aaa değişti mi dedi. Seninkini de çok beğeniyorum ben, ama senin gibi aynı yerde duramayanlar için çok bile kaldın onunla…
      Bu arada ekmek makinası cevabını bekliyorum, o gün atlamışız. Bir de imzalı kitabımı hatırlatayım sana; Defne’yle birlikte Ataşehir’e bırakmayı unutma diye:)

Bir Cevap Yazın

