Ört’menim, canım benim


Bu şiir benim 24 Kasım 1982′de, 3. sınıftayken “Öğretmenler Günü” dolayısıyla düzenlenen şiir yarışmasına katılıp, birincilik aldığım şiir.

Böyle deyince çok havalı oldu biliyorum, o zaman hemen bir kaç itirafla kendi havamı kendim söndüreyim:

1- Yarışma okul çapında yapıldı ama her sınıftan birer birinci seçildi. Ve 3. sınıflar (yani biz) tek şubeydik… Yani 36 kişi arasında 1.’yim aslında:)

2- Şiirde tekerlemeleri, uyaklı sözler söylemeyi pek seven babaannemin katkısı da var. Nerelerde bilmiyorum, ama kafa kafaya verip birlikte yazdığımızı hatırlıyorum.

3- Meğer ve değer kafiyesi anneme bir öğrencisinin yazdığı bir şiirden apartma… Havada intihal kokusu var anlayacağınız.

Bu arada, öğretmenimin 2 kıtanın  “Ot gibi geldim sana” mısrasındaki “ot gibi”yi silerek “koşarak” olarak düzelttiğini fark ettiniz mi? Orjinal hali daha ben ben’miş sanki?

İŞİNİ ŞEVKLE, SEVGİYLE YAPAN TÜM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN!

2 thoughts on “Ört’menim, canım benim

Bir Cevap Yazın

