Sevmek Dokunmaktır


Yani benim için. Bir de koklamak. Sonra da şap diye öpmek.

Dünkü listeye de yazmıştım.

Bu yaz bir gün eve dönerken kocamın ortağıyla karşılaştım. Bana karısına doğumgünü hediyesi için fikir sordu. Ben de iki yanağını sıkıştırıp “ay karısına da hediye alırmış” dedim. Bu tavrımı ne o, ne de yanımızda Ayça’yı araba koltuğuna bağlamakta olan kocam yadırgadı.

Sonra arabaya binince düşündüm; koca kadın (her ne kadar kendimi öyle görmesem de) 39’unda, 2 çocuklu adamın yanaklarını sokak ortasında mıncıklıyorum! Onun karısı hayatta Aytuğ’a böyle bir şey yapmaz.  Aslında sanırım hiç bir arkadaşımın karısı başka bir adama böyle sululuk sayılabilecek bir hareket yapmaz. Arkadaşlarımdan da bunu yapabilecek sadece bir isim geliyor aklıma…

Bu huyumun sorumlusu babaannem sanırım, o da şöyle koklayarak öper, çene kemiğimizi kırarcasına öpücüklerine güm güm güm diye sırtımıza indirdiği yumruklar (evet düpedüz yumruklar) eşlik eder! “Kızlar kızlar yüreğim sızlar” diye de nağme okur o esnada. Babaannemlerde kalırken, kibar okul arkadaşlarım bize geldiğinde dumur olurlardı; bu hiç alışık olmadıkları sevgi şekline. Amcam sonra, eğer büker çalkalar severken; profesörmüş, altında bilmem kaç kişi çalışıyormuş, evli kadınmış, yaşlıymış demez. Bana bu haşin sevme şekli biraz daha süzülerek sirayet etmiş anlaşılan.

Sonra düşününce aklıma başka sahneler geldi; Ben meğer öyle ulu orta kadın-erkek, çocuk-büyük demeden kanımın kaynadıklarının sırtını sıvazlamışım, makaslar almışım, saçlarını karıştırmışım! Bazılarında şöyle bir sıcaklık kapladı içimi, yer yarılsa da diye geçirdim içimden…. Allah’tan kimse yadırgamıyor beni, yanlış anlamıyor.  Ya da yanlış anlıyor da benim mi haberim yok henüz? Bir kıskançlık kim vurdusuna gider miyim acep? Vallahi kimsenin kocasında, adamında gözüm yok.

O günden sonra daha dikkatliyim dokunmalarımda. Geçen gün benden yaşça büyük aşçımızın sırtını sıvazlamaya uzatırken durdurdum elimi. O da çok hazırdı sıvazlatmaya yalnız, elimin altına doğru sokulduğuna yemin edebilirim. Tonton bir nine olduğumda geri dönüş yaparım bu alışkanlığıma.

Yine de kadın olsun erkek olsun sevdiklerimi şap diye şöyle içime de çekerek öpmekten hiç vazgeçemeyeceğim sanırım.

Sizi gerçekten sevip sevmediğimi ordan anlayabilirsiniz-işte söylüyorum.

Aslında benim bir miktar genim de öpmeyi bilmeyen bir soydan geliyor, ama pek baskın genler değilmiş herhalde. Onu da sonra anlatırım.

Hepinizi kocaman ÖPTÜM.

Not: Sevgili hala ve Seda; eğer bu satırları okuyorsanız sizinle anlaşma yapalım. Benim gibi öpen bir sizi tanıyorum çünkü. İlk siz beni öpün şap diye, ikinci turda ben sizi. Dudaklar aynı anda yanağa temas edecek kadar uzamıyor zira. Anlaştık mı?

6 thoughts on “Sevmek Dokunmaktır

  1. Şu yazıdan sonra beni sevmediğini düşünüyorum, başka da bir şey söylemiyorum….Kırdın kalbimiii…..

    • Azra’cım seni öpmeye fırsat bulsam emin ol şappadanak öperdim. Ama biz hep bir fırtına, tufan, kasırga eşliğinde görüşüyoruz… E ne oluyor o zaman, insan ambale oluyor. Kocanın sırtını sıvazlamış mıyım peki? Bence yapmış olabilirim, en azından omzuna bir kaç pıt pıt????

      • Haklısın görüştüğümüz zamanlar biraz fırtına şeklinde geçiyor.O halde burdan sana en büyüğünden ve sulusundan bir öpücük gönderiyorum.Hemde vakumlu olanından.Canımsın.Kocama gelince ben bir iki sıvazlamana denk geldim.Çok hoşuma gittiğini söylemek isterim.Onunda hoşuna gittiğine eminim.
        Sevdiklerinin birbirini sevmesi kimi mutlu etmez ki?

  2. : )) ben seni kocaman sap öperim… Aytugundan da yanak alirim. Kizlari da minciklarim.. Ooooyyyyh…

    Bu arada en yeni /en kucuk grup uyemizi de bunlara alistirmamiz gerek… yoksa agliyoooo : (((

  3. Valla Esracan hiç yalnız değilsin! Daha geçen akşam Kokosh’a gitttiğimizde ben kocanın sırtını kaç defa sıvazladım 🙂

    Bu arada evet koca kadınız da; biz daha 39 olmadık canım. 37 yaşındayız.

Bir Cevap Yazın

