Yardım ve yaLtaklık


Erhan’cığım, anneciğim… Yanlış yazmadım hayır, yataklık değil yaLtaklık yazmak istedim bilinçli olarak 😛 Kırmızı kalemlerinizi elinizden bırakabilirsiniz.

İş görüşmelerinde sorarlar: “bir kaç kelimeyle kendinizi anlatmanız gerekse?” diye, benim için cevap “yardım ve yaLtaklık” olurdu herhalde.  Hep herkesi memnun edesim,  onların isteklerini öncelikli tutasım, onların sorunlarını dinleyesim, dilim döndüğünce akıl veresim var. Bu yüzden hep arada kalmıyor muy(d)um zaten? Bu yüzden eskilerden bir müdürüm arkamdan “bir insan öyle herkesle iyi anlaşamaz. Bu işte bir bit yeniği var.” diyerek benim yapmacık olduğumu ima etmemiş mi? (Belki de bir insan olamaz, olsa olsa melektir bu kız demek istemiştir. Günahını almayayım şimdi)

Neyse kim ne derse desin, ben öyleyim. Arayanı, geleni dinliyorum, yüzleri gülsün diye gönüllerini ediyorum, bir bildiğim varsa sonuna kadar paylaşıyorum..vs.vs. Mutlaka bundan bir kazancım vardır, belki ihtiyaç duyulan birisi olmayı seviyorum, belki birilerinin hakkımda “iyi insan” demesi hoşuma gidiyor. Bilmiyorum. Eminim psikoanalizde bir adı vardır bunun, ama halk arasında “alkış delisi”, “herkes beni sevsin böcüsü” filan gibi isimler alabilir.

Bugün sizlere bu yaltaklanma durumunun kişisel tarihimdeki ilk örneğini anlatacağım. 5-6 yaşlarındaydık. Bir arkadaşımla oynarken, anlaşmazlığa düştük ve arkadaşım dudağını bükerek bana küstü.  Barışsın diye ağzından girdim, burnundan çıktım. Sonra aklıma şöyle bir şey geldi: Babamın o zamanlar bir eczanesi vardı. Ve eczanede ilaçların yanı sıra krem, ruj, oje gibi standart kozmetik eşyaları da oluyordu. Gidip eczaneden annelerimiz için ruj alacak, onlara hediye edip acayip bir sürpriz yapacaktık.

Arkadaşımın büzülmüş dudakları açılıverdi ve fikrimi ışıldayan gözleriyle onayladı. Hemen eczaneye yollandık. Babam yoktu, işin ilginci kalfa ağbi de hemen eczanenin karşısındaki karşıdaki tahirtürk’te laflıyordu. (Ben o zaman Tahir Türk’ü züccaciye gibi öyle ıvır zıvır satan yerler için kullanılan tek kelime zannediyordum. Meğer esnafın adı oymuş).

Tezgahın arkasına geçtik, en kırmızısından 2 ruj seçtik. E para vermeden olmaz, ben paraların durduğu çekmeceyi çektim. Birkaç bozukluk alıp tezgaha bıraktık ve sıvıştık. Neşe içinde arkadaşımın annesine yollandık. Paketledik mi, yoksa öylece mi verdik hatırlamıyorum, ama hediye hiç de beklediğimiz etkiyi yaratmadı. Gözyaşının eşlik ettiği bir “Teşekkürler” beklerken, hafif sert bir “nereden buldunuz?”la karşılaştık. Kıvırtmaya çalıştıysak da sonunda öttük tabi.

Kara haber tez duyulurmuş, daha ben eve dönmeden haber bizimkilere uçmuş. Kapıda, eller belde karşılandım…

Gerçi, yine de akıllanmamış olmalıyım; bedeli ne olursa olsun yaltaklanmalarım devam ettiğine göre!

8 thoughts on “Yardım ve yaLtaklık

  1. Hmm Esra Hanım,
    Yazılarınız yayınlandığı anda haberi bana e-postası geldiği için hemen okuyuverdim. Başlıkta “L”‘nin büyük yazılmasından başka hata bulamamışken, giriş paragrafını okuyup iyice bilendim. Öyle ya lafın bir ucu bana dokunmaktaydı.
    Öncelikle yazının tamamını okuyup çok beğendiğimi belirtmek isterrim. Ayrıca seni çok iyi tanıyan ve abimle bile iyi geçinen biri olduğunu bildiğim için, yeryüzüne inmiş, benim tanıdığım 3 melekten biri olduğunu söyleyebilirim. Bu sebeple şu “yaltaklanma” sözcüğünü sana ne kadar zorlasam da yakıştıramıyorum. Ancak şunu söyleyeyim, yaptığın iyilikler boşa gitmiyor. Hepimizce çok seviliyorsun.
    Gelelim dilbilgisi derisineee 🙂
    “Arayanı, geleni dinliyorum, yüzleri gülsün diye gönüllerini ediyorum, bir bildiğim varsa sonuna kadar paylaşıyorum.”
    Doğrusu şöyle olabilirdi :
    (1) Arayanı, geleni dinliyor, yüzleri gülsün diye gönüllerini ediyor, bir bildiğim varsa sonuna kadar paylaşıyorum.
    (2) Arayanı, geleni dinliyor, yüzleri gülsün diye gönüllerini ediyorum; bir bildiğim varsa sonuna kadar paylaşıyorum.
    Bol bol gülücük gönderiyorum. Sevgiler

  2. Öööfff Esra işin zor vallahi.Tek münekkit benim sanıyordum.Benden çok daha acımasızlar varmış!Ben yine de annelik yapıp ufak tefeği görmezden geliyordum.Yardım ve yaLtaklık özelliğini kimden aldın acaba?Ailede öyle birisi yok da….Ruhsar canlandı gözümde.Seni seviyorum.

  3. 1) Kısa zamanda edindiğim tecrübelere göre evet, iş dünyası sana göre değilmiş. Buralarda öyle herkesle iyi geçinilebileciğini ancak çocuklar düşünür. Bu durumda hali hazırda yapmakta olduğun iş senin için galiba en doğru olan.
    2) tahirtürk bana “Y. Fırındaoturan ve E.Parmaksız” ı hatırlattı.
    3) Yazdıklarını annenin okumasını çok kıskandım.

  4. Erhan her yazıda yarım puanımı kıran sen misin yoksa? Soz yazıları yayınlamadan ilk sana göndereceğim bundan sonra.
    Anne, agbi’yi filan kasdediyorsan ufak tefek diye onu bilerek öyle yazıyorum.
    Selgingb kiskanma, annem seni de okuyor, hatta tarifleri uyguluyor…bahsettigin isimlerin hikayelerini de bekliyoruz. Bu arada benim her is yerimde paylaşimci, rekabet etmek yerine ortak çalışmaktan hoslanan arkadaslarım oldu. Öyle olmayanların da bana bir zararı dokunmadı.sadece ben oralarda ne uzadım ne kısaldim. Şimdi cooook mutluyum.

      • İtiraf ediyorum, ben şimdiye kadar hiç puan vermedim. Bu yıldız, puan mevzu bahis olunca nicedir aklımda nicedir var olan soruyu Bizim Bey’e sordum. Cevabı, “Okumadan 5 yıldız veriyordum,” oldu. En azından sende torpil yok.

  5. Selgin, kocan her bir yıldızı bilgisayar değiştirip vermiyorsa, torpil morpil yok, çünkü her IP için tek bir rating şansı tanınıyor. Yani o 5 tane tıkladığıyla kalıyor, sana yansıması tek yıldız oluyor. Ayrıca sanırım yazar da, eğer şifreyle girdiyse, puan veremiyor. Amaaaan hepsi boş bunların, bizbize eğleniyor muyuz, öyleyse sorun yok.

Bir Cevap Yazın

